Projectgegevens - PHS Amsterdam Centraal Station (PACS)

PHS Amsterdam Centraal Station (PACS) is een onderdeel van het landelijke Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het programma geeft onder andere tot doel op de corridor Amsterdam – Eindhoven de frequentie van de intercitytreinen en sprinters te verhogen van 4 (2013) naar 6 treinen per uur. Naast de frequentieverhoging van het reizigersverkeer, wil ProRail door middel van PHS de verwachte toename van het goederenvervoer accommoderen. Met PHS-dienstregeling wijzigt daarbij het gebruik van de transferinfrastructuur en de gevraagde transfercapaciteitsverdeling (ruimtegebruik door reizigers) op Amsterdam Centraal Station.

Het totale project PHS Amsterdam Centraal bestaat uit meerdere onderdelen. Het infradeel met het optimalisaties aan het spoor, het civiele deel waarin de stalen bruggen van de Oostertoegang worden vervangen en een ongelijkvloerse kruising nabij Dijksgracht wordt gerealiseerd en het transferdeel waarin transferonderdelen binnen het station worden aangepast als huidige reizigersknelpunten van het station.

Tegelijkertijd zal wordt onder de Oostelijke sporen een fietsenstalling worden gerealiseerd voor ca. 9.000 fietsen. Stalling Onder Oostelijke Sporen (SOOS)

Eind 2020 is het voorontwerp opgeleverd voor zowel PACS als SOOS en wordt in 2021 gestart met het definitief ontwerp. De projectplanning loopt tot 2030.

Lees meer...

 

Projectgegevens - Revitalisatie stadhuis Apeldoorn

  • Opdrachtgever: Gemeente Apeldoorn
  • Het stadhuis van Apeldoorn in 1988 ontworpen door Hans Ruijssenaar en gebouwd tussen 1990 en 1992
  • Circa 25.866 m² BVO, 7 bouwlagen exclusief dakopbouw en 2 parkeerlagen onder het stadhuis en marktplein.
  • Ontwerp periode 2016 t/m medio 2018, van Definitief Ontwerp t/m Technisch Ontwerp in Bouwteam.
  • Realisatie van 1 oktober 2018 t/m 22 november 2019
Lees meer...

 

Projectgegevens - Stationsgebied Driebergen-Zeist

Omvangrijke opgave in stationsgebied Driebergen-Zeist.

  • Opheffen twee overwegen
  • Bouw onderdoorgang Hoofdstraat Driebergen, N225
  • Aanpassen railinfra voor 4-sporigheid
  • Aanleg nieuw busstation
  • Bouw nieuw station, inrichten stationsomgeving
  • Aanpassen complete weginfrastructuur
  • Groen en duurzaam stationsgebied

het project is op 2 maart ’20 in bedrijf genomen en op 31 maart opgeleverd en overgedragen aan Gemeente Utrechtse Heuvelrug, gemeente Zeist, NS Stations en ProRail AM.

Hiermee is het project binnen budget en 9 maanden eerder overgedragen dan de oorspronkelijke projectplanning.

Lees meer...

 

Projectgegevens - Hoofd Techniek a.i. AHAM Vastgoed

AHAM Vastgoed is de beheerder van de vastgoedportefeuille van de J.H.F. Schopman en Zonen BV. De heer Schopman bouwde vanaf 1906 gestaag de portefeuille uit tot op dit moment circa 2.000 verhuurbare eenheden.
AHAM is geconsolideerd 100% eigendom van de Sint Antonius Stichting. Deze stichting steun al tientallen jaren ontwikkelingsprojecten. Hiermee verbeterd de stichting onderwijs, leefomstandigheden en gezondheidszorg wereldwijd. De resultaten die behaald worden met de vastgoedportefeuille komen geheel ten goede aan deze doelen.
Het grootste deel van de portefeuille is residentieel en ligt binnen de ring van Amsterdam waarvan veel gebouwen ook monumentaal.
De organisatie van AHAM Vastgoed bestaat uit een eigen technische afdeling voor het uitdenken en uitvoeren van renovaties, het uitvoeren van planmatig onderhoud, een onderhoudsafdeling voor het administreren van dagelijkse reparaties, een financiële afdeling voor de verwerking van de kasstromen en een eigen verhuurafdeling voor de muterende woningen en bedrijfspanden.

Lees meer...

 

Projectgegevens - Openbaar Vervoer Terminal Arnhem

  • De Openbaar Vervoer Terminal Arnhem (OVTA) maakt onderdeel uit van het project Arnhem Centraal, bestaande uit o.a. tunnel naar de perrons, perronoverkappingen, parkeergarage, kantoren, overdekt bussenplein en trolleybussenplein (www.arnhemcentraal.nl).
  • De OV terminal is in twee fasen gerealiseerd. De 1e fase besloeg de bouw van de perrontunnel en de ondergrondse fietsenstalling. Deze zijn op 2 juli 2011 in gebruik genomen. De 2e fase is de stationshal, die alle vervoersvormen met elkaar verbindt, aanvang mei 2012, opengesteld op 19 novemebr 2015.
  • Namens NS en de gemeente Arnhem treedt ProRal op als gedelegeerd opdrachtgever.
  • De stationshal wordt gebouwd door de bouwcombinatie Ballast Nedam en BAM (BCOVTA v.o.f.).
  • Adviesperiode Aad Otting van 1e kwartaal 2012 tot en met 2e kwartaal 2016.
Lees meer...